poniedziałek, 14 grudnia 2009

Buczyna nad Słupią

Niedaleko od Ustki, a dokładniej przy pierwszej stacji kolejowej w stronę Słupska znajduje się rezerwat Buczyna Nad Słupią. Jakiś czas temu na popołudniowym spacerze zrobiłem tam kilka zdjęć. Pogoda tego dnia była parna i deszczowa, przez co ciemny bukowy las z gęstym leszczynowym podszytem sprawiał niemal tropikalne wrażenie.



Mchy zawsze wzbudzają moje zainteresowanie. Im więcej ich w lesie tym lepiej.



Na granicy rezerwatu znajduje się most kolejowy nad Słupią. Tradycyjnie takie miejsca przyciągają ludowych twórców, oddających swoje emocje w pełnych ekspresji, ale jednocześnie pierwotnej prostoty graffiti.



Widok z mostu na rzekę.



Niecierpek



Kolejowe nasypy to doskonałe siedlisko dla jaszczurek, jednocześnie łatwiej jest je tam wypatrzyć potencjalnym obserwatorom niż w gęstej trawie.



Kilkaset metrów od mostu można trafić na niewielkie torfowisko, gdzie wśród rozmaitych gatunków udało mi się wypatrzyć rosiczkę. Nie było to łatwe, ponieważ to bardzo niepozorna roślina, naprowadził mnie pęd kwiatowy wystający ponad torfowce i żurawiny. Na zdjęciu niestety poza kadrem. 



W drodze powrotnej wypatrzyłem jeszcze ropuchę, świadomej chyba, że całkiem nieźle się maskuje na tle kamieni i zardzewiałych, kolejowych śrub.


Brak komentarzy: